Blog

5+1 gyakorlat a tisztább és nyugodtabb gondolatokért

Gondolom, veled is előfordul, hogy úgy érzed nem tudsz tovább gondolkodni, összecsapnak a fejed felett a hullámok, nem tudom mitévő legyél. A karácsony már az ajtón kopogtat, és sokan most kezdenek csak igazán idegesek lenni, hiszen még nem vették meg az ajándékot, nincs még kész a mézeskalács, stb. Sok munkahelyen ilyenkor a legnagyobb a hajtás, este kimerültem esel haza és már semmihez sincs kedved.
Mindenkivel előfordulnak ilyen helyzetek, így hát gondoltam megosztok veletek néhány „elmetisztító”, nyugtató, stresszoldó gyakorlatot. :)
Megpróbáltam olyanokat összeírni, amit akár a munkahelyeden, vagy bárhol elvégezhetsz feltűnésmentesen. :) A gyakorlatok mindegyike csak pár percet vesz igénybe.

  1. Lélegezz jó mélyeket!Hogyan: Lélegezz mélyeket, mintha egy jó nagyot sóhajtanál! Figyelj a légzésedre.Mire jó: A lassú, mély légzés, oldja a feszültséget és megnyugtat a stresszes helyzetekben.
  2. VízHogyan: Egyszerűen igyál meg egy pohár tiszta vizetMire jó: Egy pohár víz életmentő lehet a szó szoros értelmében a stresszes helyzetekben. Ha vízhiányos a szervezet, a test és lélek egyensúlya megbomlik. Egy pohár víz csodákat tehet: megnyugtat és segít visszaállítani a kibillent egyensúlyt.
  3. Homlok-tarkó tartásHogyan: Egyik kezedet tedd a homlokodra, a másikat a tarkódra (a kisagy környékére), és lélegezz jó mélyeket.Mire jó: Ez a gyakorlat stresszoldó hatású, megnyugtat, oldja a múltban rögzült rossz beidegződésekről az érzelmi feszültséget, így könnyebben dönthetsz.
  4. Homlokdombok és halántékHogyan: 2-2 Ujjhegyedet helyezd a homlokodra (pontosabban a homlokodon lévő 2 homlokdudorra). A hüvelykujjadat helyezd a halántékodra, a szemedhez közel. Lélegezz mélyeket. A legjobb, ha ilyenkor felidézed a stresszes helyzetet, és érezni fogod ahogy szabályosan feloldódik és kezdesz tisztán gondolkodni.Mire jó: A vér visszatér az előagyba, tovább leszel képes tisztán gondolkodni, jobban átlátod az akkor felmerülő problémát, megnyugszol.
  5. Egy kis fejmasszírozásHogyan: Masszírozd meg a halántékodat mindkét oldalon, két kézzel homlokod közepéről indulva, húzd szét a bőröd kifelé. Többször ismételd. Befejezésként masszírozd meg a hajas fejbőrödet a fejtetőn, és itt is húzd el egymástól a két kezedet (középről indulva) kifelé. Gyakorlat közben lélegezz mélyeket.Mire jó: Felfrissíti az elméd, megnyitja a koronacsakrát, tisztábban fogsz gondolkodni, megnyugszol.

+ 1 Emotional Stress Relief

Találtam továbbá egy kis videót is, amin a kineziológia egyik ágának, a Health Kinesiology-nak képviselői mutatnak be egy stresszoldó gyakorlatot. Emotional Stress Relief avagy Érzelmi Stressz Enyhítés a neve.
Angolul nem értőknek javaslom, hogy a 1:00-ig tekerjék előre a videót, onnan kezdődik maga a gyakorlat.
A gyakorlatot 30mp-10 perc között kell végezni, attól függően, mennyire erős a stressz. Érezni fogjuk, amikor elég, megnyugszunk, tisztán gondolkodunk.

Emotional Stress Relief – Self Help Technique from Health Kinesiology

Gyakoroljátok minden nap a gyakorlatokat, és hamarosan tapasztalni fogjátok áldásos hatásaikat!

  • Megosztás:

Hozzászólás beküldése

*